W ostatnim tygodniu w naszym przedszkolu odbyły się wyjątkowe zajęcia z cyklu „Rodzice czytają dzieciom”. Tym razem odwiedziła nas mama Krystiana – Pani Edyta, która przeczytała dzieciom pełną humoru i mądrości francuską bajkę pt. „Lis i węgorze”.
Przedszkolaki z ogromnym zaciekawieniem słuchały opowieści, żywo reagując na zabawne przygody bohaterów. Po czytaniu dzieci chętnie opowiadały, co zapamiętały z bajki, rozmawiały o sprycie lisa i o tym, jak ważne jest, by być uważnym i uczciwym.
Na zakończenie spotkania Pani Edyta przygotowała dla dzieci piękne niespodzianki, za które serdecznie dziękujemy! Radość i uśmiech przedszkolaków były bezcenne.
Takie chwile budują w dzieciach miłość do książek i poczucie wspólnoty.
Dziękujemy Pani Edycie za obecność, ciepło i zaangażowanie.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne bajkowe spotkania!
2 kwietnia w naszym przedszkolu obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem tego wyjątkowego dnia było poszerzenie wiedzy na temat autyzmu oraz kształtowanie postaw zrozumienia, empatii i akceptacji wobec osób w spektrum autyzmu.
Symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. W ramach ogólnoświatowej akcji „Light It Up Blue” (Zaświeć się na niebiesko) dzieci założyły niebieskie koszulki. W ten sposób wspólnie zwróciliśmy uwagę na potrzebę większej świadomości i zrozumienia dla osób z autyzmem.
Dzień ten był pełen rozmów, zabaw i działań edukacyjnych, które w przystępny sposób przybliżyły dzieciom temat autyzmu. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i stworzenie atmosfery otwartości oraz szacunku dla różnorodności.
Przedszkolaki z grupy Malinek wybrały się w czwartkowe przedpołudnie do Buskiej Galerii Sztuki. Dzieci z wielkim podziwem i zaciekawieniem oglądały kwiaty zatopione w szkle oraz spalony stół pokryty żywicą i przedmioty pokryte solą. Na piętrze galerii zobaczyli wystawę poświęconą historii buskich Norbertanek, mniszek które przebywały w zakonach w naszych okolicach.
Malinki wzięły udział w zajęciach z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, które rozwijały ich spostrzegawczość, logiczne myślenie oraz umiejętności manualne. Przedszkolaki miały okazję układać puzzle, ćwicząc cierpliwość i umiejętność dopasowywania elementów. Następnie wykonywały dyktando graficzne, rysując zgodnie z podanymi instrukcjami, co wspierało ich koncentrację i koordynację wzrokowo-ruchową. Na zakończenie zajęć dzieci dopasowywały kształty na ekranie, ucząc się rozpoznawania figur i ich właściwego rozmieszczania.
Zajęcia były pełne radości i zaangażowania, a interaktywne zadania sprawiły, że nauka stała się dla dzieci atrakcyjna i inspirująca.